[O1] Niegasnąca kontrolka świec żarowych na zimnym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • domanskip
    Classic
    • 2007
    • 30

    [O1] Niegasnąca kontrolka świec żarowych na zimnym

    Rozpocząłem swoją małą przygodę z VCDS. W tym momencie jestem oczywiście trochę laikiem w temacie. Zrobiłem Autoscan i wszystko bez błędów oprócz dwóch pozycji:
    Address 46: Central Conv.
    Address 09: Cent. Elect.
    Przy tych powyższych pozycjach wyskoczyło mi: "Cannot be reached".
    I oczywiście dalej pojawia się problem, ponieważ jak chce wejść w 09 (Centr. Electr.) to pojawia mi się komunikat: "No Responce from Controller" i oczywiście nie mogę wejść dalej.

    Nie mogę znaleźć na forum co to oznacza. Nie chodzi mi oczywiście o przetłumaczenie tego na polski tylko dlaczego tak się dzieje, co robię nie tak.

    VCDS miałem uruchomionego przy włożonym kluczyku w stacyjkę i przekręconym, aby się palły kontrolki.

    W pozostałe adresy mogę wejść - staging np. uruchomiłem bez problemu, wyświetlanie predkości tempomatu na maxi dot również.

    Zastanawia mnie też poniższa pozycja w autoscanie:
    Address 01: Engine (CAX) Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 03C 906 016 E HW: 03C 906 016 C
    Component: MED17.5.5 G 5344
    Revision: LCH11--- Serial number:
    Coding: 0000077
    Shop #: WSC 73430 790 00999
    No fault code found.
    Readiness: 0000 0000


    Mianowicie to: Labels: Redir Fail! - czy coś z tym powinienem zrobić?
  • adaś
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2006
    • 876
    • Volkswagen

    #2
    [O1] Niegasnąca kontrolka świec żarowych na zimnym

    Dzisiaj zaobserwowałem następującą przypadłość w mojej O1 (AHF). Na zimnym silniku gdy włączę zapłon, to kontrolka (spiralka) świec żarowych nie gaśnie - do tej pory gasła po chwili.
    Silnik da się odpalić, ale zaskakuje on dużo bardziej 'agresywnie', tak jakby na wyższych obrotach.
    Na rozgrzanym silniku efekt ten nie występuje, tzn. po przekręceniu zapłonu kontrolka gaśnie i silnik odpala normalnie.
    Vag nie pokazuje żadnych błędów.

    Może ktoś przerabiał podobny problem i jest w stanie poradzić co z tym fantem robić?
    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      sprawdź czujnik temp.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • adaś
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2006
        • 876
        • Volkswagen

        #4
        robekcool,
        A czy wtedy nie powinien pokazać się jakiś błąd w kompie? Jeżeli nie, to jak ten czujnik sprawdzić?
        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          Sprawdzic na vagu rano przed odpaleniem grupe 007. Wszystkie wskazania powinny byc podobne do temperatury otoczenia. W twoim przypadku najbardziej istotny jest coolant Zapewne wskazania beda ostro zanizone.
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • adaś
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2006
            • 876
            • Volkswagen

            #6
            bradley

            Ok, dzięki. Tak zrobię. Rozumiem, że jeżeli jest tak jak mówisz, to czujnik jest do wymiany.
            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

            Komentarz

            • bradley
              L&K
              • 2008
              • 1465

              #7
              Dla porownania sprawdz ten coolant w 007 (engine) oraz w 003 (instruments).
              Pierwsze to dane do komputera, drugie to dane na wskazowke licznika. Czujniki sa 2 w jednej obudowie jako calosc.
              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                bradley,

                Zrobiłem pomiar 007 i faktycznie czwarte wskazanie (temp. płynu chł.) pokazalo -0.9st C. Czy mam jeszcze sprawdzic dla porownania 003? Jeżeli czujniki są w jednej obudowie, to pewnie wymienia się obydwa.
                I jeszcze jedno. Czy jazda z uszkodzonym czujnikiem wiąże się z jakimś ryzykiem? Nie wiem czy wymieniac trzeba już, czy mozna poczekac?
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  #9
                  Czujnik kosztuje grosze - nie ma na co czekać....

                  Wymiana prosta - można samemu wymienić.

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    adaś, wymieniajac jeden wymieniasz odrazu drugi bo one sa w jednej obudowie.
                    003 nie ma sensu nawet sprawdzac bo chyba we Wroclawiu tak nie przymrozilo dzisiaj :P Pewnie bedzie costam wiecej zlopal paliwa.
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • adaś
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 876
                      • Volkswagen

                      #11
                      Dzięki za info. Za 3 tys km przypada mi wymiana oleju, więc czujnik wymienię przy okazji. Jeżeli coś zacznie świrować, to wcześniej pojadę na wymianę.

                      [ Dodano: Sro 28 Lip, 10 10:12 ]
                      Update:
                      Po wymianie czujnika temp. cieczy, wszystko wróciło do normy
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz

                      Pracuję...